ازدواج با شوهر دیابتی چه عواقبی دارد؟
نوشته شده توسط : ذهن نو

شوهر دیابتی تا حدی با مردان دیگر متفاوت بوده و و احتمالا در ازدواج با چنین فردی باید انتظار بروز برخی از مشکلات را داشته باشید. البته این بدان معنا نیست که ازدواج با چنین مردی اشتباه است و یا این رابطه قطعا به جدایی منجر خواهد شد. اما ابتلای مرد باید انتظار بروز برخی از مشکلات جسمی و یا حتی روانی را در او داشته باشید. از آنجایی که شیوع دیابت میان افراد روز به روز در حال افزایش است؛ باید این احتمال را در مورد شروع زندگی مشترک خود در نظر داشته و به سختی های آن نیز فکر کنید. در این مورد می‌توانید از یک روانشناس نیز کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره جنسی کلیک نمایید.

فهرست مطالب

 

  • ازدواج با مرد دیابتی
  • مردان دیابتی مودی هستند؟
  • تاثیر دیابت بر رابطه زناشویی چگونه است؟
    • ناتوانی جنسی
    • تاثیر منفی بر اسپرم ها
    • ناباروری مردان
  • آیا احتمال سرایت دیابت از همسر وجود دارد؟
  • شوهر دیابتی با ازدواج بهتر می شود؟
  • شوهر دیابتی و تاثیر آن بر فرزندان
  • کدام نوع دیابت شوهر بدتر است؟
  • پیش از ازدواج با مرد دیابتی باید به چه نکاتی توجه داشت؟
    • سخن پایانی

برای دریافت مشاوره در زمینه شوهر دیابتی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

ازدواج با مرد دیابتی

طبیعی است که برخی از دختران در مورد ازدواج با مرد دیابتی دچار شک و تردید شده و یا حتی این موضوع به طور کلی آنها را منصرف کند. این نکته را فراموش نکنید که همواره شرایط را به صورت برعکس نیز تصور کنید. اگر شما مبتلا به دیابت بودید و فردی دقیقا به این دلیل از ازدواج با شما منصرف می‌شد؛ چه؟ البته که در این مقاله ما قصد نداریم تا شما را تشویق به چنین ازدواجی کنیم. بلکه می‌خواهیم اطلاعات شما را در این زمینه بالا برده تا خود را برای شرایط احتمالی آماده کنید. بهتر است پیش از ازدواج با مرد دیابتی ، اطلاعات خود را در این زمینه افزایش داده و حتما با یک متخصص مشورت نمایید.

حتما درباره معیارهای انتخاب همسر با مشاوران خانواده و ازدواج مشورت کنید.

مردان دیابتی مودی هستند؟

شاید پیش از ازدواج با مرد دیابتی این موضوع را از اطرافیان خود بشنوید که شوهر دیابتی مودی است و خلق و خوی او در هر لحظه تغییر می‌کند. این موضوع تا حدی صحت دارد. چرا که قند خون این افراد دچار نوسان بوده و به همین دلیل ممکن است به صورت ناگهانی عصبانی شده و دوباره به حالت طبیعی خود برگردند. باید بدانید که این تغییر حالت ناشی از مشکلات جسمانی آنهاست و ربطی به شما ندارد.

حتی پیش تر هم به این نکته اشاره کردیم که دیابت افراد را در معرض ابتلا به بیماری های روانی نیز قرار می‌دهد. از این رو در چنین رابطه ای باید انتظار موضوعاتی مثل سردرگمی، مضطرب و عصبی بودن، گرسنگی مداوم، مشکل در تمرکز و تصمیم گیری، پرخاشگری، تحریک پذیری، بی حوصلگی و در نهایت تغییرات شخصیتی و رفتاری نیز داشته باشید. برای اطلاع از چگونگی تاثیر دیابت بر اعصاب و روان کلیک نمایید.

تاثیر دیابت بر رابطه زناشویی چگونه است؟

 

یکی از اصلی ترین موضوعاتی که باید در ازدواج با شوهر دیابتی در نظر داشته باشید؛ مشکلات جنسی و زناشویی است. البته تصور نکنید که این مشکلات تنها متوجه مردان است. چرا که زنان نیز با ابتلا به دیابت دچار مشکلات جنسی خواهند شد. در این قسمت به توضیح تاثیراتی که دیابت بر سلامت جنسی مردان دارد؛ خواهیم پرداخت.

ناتوانی جنسی

در این جا منظور از ناتوانی جنسی، اختلال نعوظ است که تخمین زده شده 35 تا 75 درصد از مردان مبتلا به دیابت آن را تجربه می‌کنند. حتی چنین مردانی 10 تا 15 سال زودتر از مردان عادی دچار اختلال نعوظ می‌شوند. البته هرچه سن مبتلایان بیشتر می‌شود؛ بیشتر احتمال دارد که دچار چنین مشکلی شوند. دلیل این موضوع مجموعه ای از اختلالات عصبی، عروقی و عضلانی است. در این شرایط حتی اگر مرد به اندازه کافی میل جنسی داشته باشد و هورمون های لازم نیز ترشح شوند؛ بازهم ممکن است نعوظ به طور کامل اتفاق نیوفتد.

تاثیر منفی بر اسپرم ها

بر اساس تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است؛ به نظر می‌رسد که دیابت منجر به کاهش کیفیت غلضت اسپرم ها شده اما بر میزان تحرک آنها تاثیری ندارد. از طرفی دیابت در مردان منجر به کاهش سطح تستوسترون می‌شود که همین موضوع بر اختلال نعوظ، کم شدن میل جنسی و تعداد اسپرم ها تاثیر می‌گذارد.

ناباروری مردان

دیابت تاثیر مستقیم بر باروری مردان دارد. چرا که با توجه به موضوعاتی مثل کاهش هورمون ها و کیفیت اسپرم ها که در قسمت های قبلی به آنها اشاره شد؛ طبیعی است که مردان بعد از مدتی به طور کلی دچار ناباروری شوند. به همین دلیل نباید اجازه داد که دیابت به صورت کنترل نشده باقی بماند.

آیا احتمال سرایت دیابت از همسر وجود دارد؟

دیابت یک بیماری مسری نیست که از طریق بزاق دهان و یا رابطه جنسی منتقل شود. افراد به دلیل مسائل ژنتیکی و یا رژیم غذایی نادرست و چاقی به این بیماری مبتلا می‌شوند. البته دلایل دیگری نیز برای ابتلا وجود ندارد. اما شما نمی‌توانید از شوهر دیابتی خود به این بیماری مبتلا شوید.

شوهر دیابتی با ازدواج بهتر می شود؟

اما آیا رابطه بین ازدواج با دیابت دوسویه است و یا تنها دیابت است که بر کیفیت ازدواج افراد تاثیر می‌گذارد؟ در جواب باید گفت که پس از انجام تحقیقات زیادی در این مورد به این نتیجه رسیده اند که مردانی که به دیابت نوع 2 مبتلا هستند در صورت ازدواج، احتمال ابتلای آنها به سندرم متابولیک و عوارض آن نصف می‌شود. این موضوع تنها یک دلیل دارد و آنهم حمایت های همسر و حضور اوست که منجر به آرامش و انگیزه بیشتر در مردان می‌گردد.

شوهر دیابتی و تاثیر آن بر فرزندان

البته که در ازدواج با شوهر دیابتی باید به آینده فرزندان نیز فکر کرد. چرا که در این صورت فرزندان نیز به احتمال زیاد مبتلا شده و مشکلات ناشی از آن را تجربه می‌کنند. اما در صورتی که والدین به رژیم غذایی فرزندان اهمیت داده و به صورت مداوم وضعیت جسمانی آنها را بررسی کنند؛ ممکن است که فرزندان به طور کلی به این بیماری مبتلا نشوند.

کدام نوع دیابت شوهر بدتر است؟

 

هر دو نوع دیابت به این دلیل بروز می‌کنند که بدن قادر به تولید انسولین نبوده و یا سلول ها نمی‌توانند از انسولین تولید شده استفاده کنند. در این شرایط قندخون بالا رفته و افراد دچار مشکلات مختلفی از جمله آسیب به اعصاب و رگ های خونی و مشکلات چشمی می‌شوند.

اما تفاوتی که در مورد دو نوع دیابت وجود دارد؛ این است که نوع یک حالت خود ایمن داشته و مداخلات کمتری می‌توان در مورد آن انجام داد. در صورتی که دیابت نوع دو بیشتر مربوط به سبک زندگی ناسالم افراد است و تا حدی می‌توان آن را کنترل نمود. به همین دلیل شاید بتوان گفت که دیابت نوع یک کمی خطرناک تر است.

پیش از ازدواج با مرد دیابتی باید به چه نکاتی توجه داشت؟

اگر تصمیم قطعی خود را در مورد ازدواج با چنین فردی گرفته اید و یا در حال حاضر با شوهر دیابتی زندگی می‌کنید؛ باید به برخی از موضوعات توجه داشته باشید. در واقع زندگی کردن با فردی که به یک بیماری مزمن مبتلاست؛ دشواری های خاص خودش را دارد. از این رو نباید در این مورد تنها بر اساس احساسات تصمیم بگیرید. برخی از مواردی که احتمالا بر زندگی مشترک شما به دلیل دیابت تاثیر خواهد داشت؛ شامل موارد زیر است. در مورد این موضوعات بهتر است که حتما با یک متخصص مشورت کنید.

  • موضوعات اجتماعی و فشارهای اطرافیان
  • مسائل مالی
  • حمایت همسر
  • نگرانی در مورد موضوعات زناشویی

سخن پایانی

معمولا پیش از ازدواج افراد کمتر به این موضوع فکر می‌کنند که ازدواج با شوهر دیابتی می‌تواند چه مشکلاتی برای آنها ایجاد کند. اما این یک بیماری جدی است که ممکن است تا پایان عمر فرد درمان نشده و حتی سلامت فرزندان شما را نیز تحت تاثیر قرار دهد. از این رو باید آن را جدی گرفته و به خوبی در مورد آن فکر کنید. همچنین در این زمینه حتما با یک روانشناس نیز صحبت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شوهر دیابتی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

چه بعدهای زندگی در ازدواج با مرد دیابتی متفاوت است؟

دیابت روی رژیم غذایی، سبک زندگی، خلق و خو، علایق و سلامت بدن تاثیر دارد. بنابراین در ازدواج با چنین مردی شما باید متوجه این اثرات باشید.

 

منبع: شوهر دیابتی





:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 مهر 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: